Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do założenia konta na Facebooku. Niesie to za sobą wiele korzyści, ułatwia bezpośredni kontakt z klientami. Jednocześnie stanowi wyzwanie dla firmy, która od tej pory musi pamiętać o częstych aktualizacjach swojego fanpage’a. Jak założyć własne konto firmowe na Facebooku? To proste.

Aby założyć własnego fanpage’a należy wejść na stronę: https://www.facebook.com/pages/create.php

Po dokonaniu właściwego wyboru (w przypadku firmy jest to opcja Firma, organizacja lub instytucja) będzie jeszcze konieczność podania kategorii, wpisania nazwy firmy oraz zaakceptowania regulaminu.

Jeśli nie byliśmy zalogowani na swoje konto na Facebooku zostaniemy jeszcze poproszeni o podanie loginu oraz hasła albo założenie nowego konta jeśli zaczynamy dopiero naszą przygodę z tym serwisem społecznościowym.

Kilka kliknięć wystarczyło, żeby założyć stronę firmową, ale to dopiero początek. Stworzona strona wygląda mniej więcej tak:

Facebook proponuję wykonanie 6 kroków które pomogą stworzyć profesjonalny fanpage, który będzie często odwiedzany przez fanów. Zanim jednak zaprosimy naszych znajomych do polubienia naszej strony warto umieścić podstawowe informacje o firmie oraz logo.

Logo znajdujące się w lewym górnym rogu, ma określoną szerokość (180 pikseli) ale może mieć dowolną wysokość. Warto o tym pamiętać przy zlecaniu przygotowania podłużnego bannera na fanpage.

Po dodaniu bannera oraz opisu firmy warto przejrzeć ustawienia strony:

Do ciekawszych opcji jakie znajdziemy należy możliwość dodawania innych administratorów, którzy od tej pory będą mieli uprawnienia do aktualizacji wraz z założycielem strony. W sekcji „Zarządzanie uprawnieniami” jest możliwość stworzenia czarnej listy (banowanie użytkowników) na wypadek, gdyby konkurencja zainteresowała się naszym fanpagem i postanowiła spamować na naszej tablicy. Warto śledzić również, na dalszym etapie budowania fanpage’a statystyki jakie udostępnia nam Facebook. Przy ich pomocy dowiemy się jak często nasi fani klikają „Lubię to”, jak wielu użytkowników jest aktywnych. Jeśli widzimy tendencję zniżkową, wtedy warto umieszczać ciekawe informacje, które wygenerują więcej ruchu na naszej stronie.

Warto pamiętać, że fani oczekują ciekawych treści. Ciekawych czyli też takich, dzięki którym dowiedzą się czegoś nowego. Warto przygotowywać materiały, które zainteresują internautów i zachęcą nowe osoby do „lubienia” naszej strony.

Gdy już zapełnimy tablicę i zdobędziemy grono fanów, wtedy warto zadbać o unikatowy adres naszego Fanpage’a. Jeśli nasz adres wygląda tak:

https://www.facebook.com/pages/Nazwa-firmy/180310128708875

a posiadamy 25 osób, które lubią naszą stronę, wtedy możemy założyć osobistą nazwę naszej strony:

https://www.facebook.com/Nazwa-firmy/

Prezentuje się to bardziej efektownie. Aby założyć adres należy wejść na stronę http://www.facebook.com/username/. Następnie z listy rozwijanej należy wybrać stronę, która nas interesuje. Jeśli posiadamy 25 fanów, wtedy kliknięcie na „Sprawdź dostępność” pozwoliło przekierować do strony w której musimy podać unikatową nazwę. Uwaga – nazwę warto kilkakrotnie sprawdzić, ponieważ nie będzie możliwości jej późniejszej zmiany. Nie ma większego znaczenia czy nazwę rozpoczniemy z dużej czy małej litery. Zarówno po wpisaniu w pasku adresu www.facebook.com/create24 jak również www.facebook.com/Create24/ czy też www.facebook.com/CREATE24/ internauta zostanie przekierowany we właściwe miejsce.

Ciekawą formą interakcji z fanami oprócz pisania statusów w formie otwartych pytań i możliwość wypowiadania się na dany temat, jest również możliwość tworzenia ankiety (zakładka „Pytania”). Ciągle mało osób korzysta z tej formy, więc używając jej (nie za często) wyróżnimy się z tłumu.

Kontaktując się z klientami przy pomocy Facebooka warto pamiętać aby umiejętnie przechodzić do kontaktu mailowego i telefonicznego. Strony użytkowników czasami potrafią być usunięte bez przyczyny w tym serwisie, dlatego warto posiadać korespondencję z kontrahentami w innym miejscu. Warto również, korzystając z promocji na Facebooku pamiętać również o innych formach promocji, aby w przypadku usunięcia strony posiadać jeszcze inny kanał pozyskiwania klientów.

Fanpage Create24 znajdą Państwo klikając na powyższe linki albo w odnośnik na górze. Tymczasem zachęcamy jeszcze do obejrzenia 35 najlepszych stron na Facebooku:

http://web.appstorm.net/roundups/social-media-roundups/35-of-the-best-facebook-fan-pages/